Superliga Romaniei INSCOP spune că FCSB e cel mai popular club din România, reţelele de socializare arată altă realitate. "Nu se apropie de un milion"

Data publicării:
Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Un sondaj INSCOP recent a relevat că FCSB este cel mai popular club din România, la mare distanţă de rivalele din Capitală, Dinamo şi Rapid. Reţelele de socializare arată, însă, o altă realitate. 



Daniel Carciug, sponsorship manager la FC Rapid, a explicat cum stau lucrurile pe reţelele de socializare pentru giuleşteni, prin comparaţie cu FCSB. 

"Rapid este cel mai iubit club de fotbal din România. Deși s-ar putea spune că sunt subiectiv, teoria mea se bazează pe surse pe care le ignorăm pentru că nu se văd și nici nu sunt prea popularizate. De cele mai multe ori, privim sondajele și tragem concluzii finale.

Dacă trăiești într-o lume îndepărtată de cea a site-urilor de știri, vei începe să dezvolți perspective noi. Există riscul să fii numit ciudat, pentru că oricine a făcut un pas în afara site-urilor transformate în fabrici de click-uri a început să vadă și alte nuanțe ale fotbalului.

Din observațiile mele, aproximativ un milion de români declară că au o afinitate pentru clubul giuleștean.

Nu pot să afirm dacă acest număr este mare sau mic, dar sigur nu sunt cei mai numeroși", a scris Daniel Carciug pe Facebook.

CITEŞTE ŞI Sondaj INSCOP/ FCSB, cea mai populară echipă din România

"De ce este Rapid cel mai iubit club din România?"

"Există alte două cluburi care, răspunzând oamenii la această întrebare, depășesc milionul rapidist.

Acest milion înseamnă undeva 6% din intreaga populatie.

Din această aproximare personală reies ceilalți indicatori firești când ne întrebăm despre popularitatea cluburilor.

Cu toate acestea, de ce este Rapid cel mai iubit club din România?

La TV, meci de meci, 600.000 de persoane urmăresc meciurile Rapidului, 60% din fanbase urmărind activ meciurile Rapidului.

Doar luând în calcul acest indicator m-aș putea opri din argumentare pentru că mi-am atins scopul, dar să continuăm.

400.000 de persoane urmăresc FC Rapid 1923 pe rețelele sociale.

Din nou, nu sunt cei mai mulți, dar dacă intrăm doar în primul indicator firesc de analizat, reach-ul, vom observa că lunar avem un număr de 1.500.000 de utilizatori Facebook care au interacționat cel puțin 5 secunde cu o postare, aceeași situație fiind și pe Instagram", a mai scris el.

FCSB "nu se apropie de milion"

"Sigur, clubul din sudul capitalei are mai mulți followeri, dar nu se apropie de milion la reach.

Cel mai popular club pe TikTok și LinkedIn confirmă un fapt clar: Rapid domină categoric social media.

Rapid are 5.000 de abonați, cei mai mulți din Superliga.

La fiecare meci din acest sezon, Rapid a avut stadionul plin, cu 12.000 de spectatori meci de meci, clubul de lângă Opera Comică menținând cea mai mare medie de spectatori.

Chiar și în perioadele mai reci, Rapidul a menținut nu doar o medie ridicată de spectatori, ci stadionul a fost plin aproape ca în zilele de vară.

60% din întregul fan base urmărește meciurile clubului patronat de Dan Sucu și Victor Angelescu, un procent impresionant.

Aproximativ 40% urmăresc clubul pe rețele sociale, 0.5% sunt abonați, iar 1.2% sunt prezenți la fiecare meci de acasă, în timp ce peste 10.000 de persoane unice fac achiziții de la magazinul clubului în fiecare an.

Singurul domeniu în care Rapidul este depășit de alt club este audiența TV, un aspect care merită analizat, deoarece programarea meciurilor în zilele de vineri și luni ar putea influența aceste cifre.

Competitorul nostru principal nu reușește să transforme o bază mare de fani în indicatori concreți ai atașamentului față de club.

Dacă ne uităm la indicatorii care contează, Rapidul se distanțează semnificativ în competiția pentru titlul de cel mai iubit club din România.

Iubirea pentru un club se măsoară prin acțiuni concrete: achiziția de abonamente, bilete și produse de merchandising, mai mult decât prin simpla vizionare a meciurilor sau activitatea pe rețelele sociale.

Astfel, Rapidul reușește să strângă peste 200.000 de suporteri în mod constant dispuși să cheltuie bani pentru club.

Alte cluburi ar putea avea mai mulți oameni care au auzit de numele lor, dar nu mai mulți suporteri.

Pentru că suporterul se deosebește prin acțiuni comerciale.

Privind la numărul celor care cumpără bilete meci de meci, putem valida lejer afirmația din prima propoziție.

Suporterii care achiziționează produse pot depăși spectatorii multor echipe din SuperLiga.

Unele sondaje ne arată un singur aspect: dacă românii au auzit de cluburi de fotbal și, în special, în ce procent.

Și dacă toată ziua un creștin epatează la televizor vorbind despre un anume club de fotbal, cei care îl ascultă vor auzi despre acel club.

Asta se numește brand awareness.

Până la a converti în ambasadori ai brandului este drum lung.

Dacă luăm în considerare toate aspectele de mai sus, putem concluziona lejer că Rapid este cel mai iubit club de fotbal din România, pentru că iubirea înseamnă să dovedești", a concluzionat Daniel Carciug. 

Autorul articolului: Florin Răvdan | Categorie: Superliga Romaniei




logo icon Articole asemănătoare
logo icon Cele mai noi articole
logo icon Cele mai citite

DC Media Group Audience
pixel