Automobilism Titi Aur: Prima maşină cu care am concurat la raliu a fost o Dacia 1300, maşina familiei, semi-furată

Data publicării:
Facebook Federaţia Romana de Automobilism Sportiv
EXCLUSIV
Facebook Federaţia Romana de Automobilism Sportiv

Titi Aur, de 8 ori campion naţional la raliuri, a povestit la DC Sport cu ce maşină a intrat pentru prima dată în competiţiile de raliuri. 



"În 1985 am participat prima dată la Campionatul Naţional, cu maşina lui tata, semi-furată. O Dacia 1300 semi-furată de acasă. Şi vă spun de ce semi-furată. Pentru că în 1984 am participat la finala pe ţară a campionatului de îndemânare. La Focşani se întâmpla asta. A fost în centrul oraşului, cu jaloane, etc. Erau atunci mulţi piloţi din lumea instructorilor auto foarte tehnici, foarte buni. 

Am participat acolo, au fost şi părinţii mei, m-au văzut, au văzut cât de non-periculos e automobilismul. Şi i-am păcălit cumva că şi raliul e tot cam aşa. Şi mi-au dat maşina să mă duc la raliul din 1985 de la Braşov, la prima etapă de Campionat Naţional. Am terminat raliul cu maşina părinţilor. Din vreo 120 de maşini, am terminat pe 42-43, nu mai ştiu exact. 

Eu am fost foarte nemulţumit de locul ocupat, dar când am ajuns la Iaşi am fost felicitat. În primul rând pentru că am terminat cursa. Raliul Braşovului era atunci alcătuit din suprafaţă de asfalt şi porţiune de macadam. S-a desfăşurat în martie, şi au fost nişte probe renumite. Era, spre exemplu, proba "pietrele lui Solomon", unde găseai şi macadam, şi zăpadă, şi gheaţă. Era dificil, foarte dificil. 

Când Laurenţiu Popa, mentorul meu, şi ceilalţi, m-au felicitat că am terminat, nu înţelegeam, ce mare performanţă era că am terminat... Abia mai târziu am înţeles la ce se refereau, pentru că nu am mai terminat niciun raliu până nu am venit în 1990 din Franţa. Am tot avut abandonuri", a declarat Titi Aur. 

Ce a modificat Titi Aur la Dacia 1300. "Acum râd, că dacă mă răsturnam..." 

"La acea vreme nu i-am adus modificări. Doar i-am montat un fel de roll-bar în interior. Era ceva cu un arc în mijloc şi cu câteva ţevi în spate, era ceva foarte improvizat. Acum râd şi spun că dacă mă răsturnam, îmi mai veneau şi fiarele alea în cap, în loc să mă protejeze. Roll-bar-ul de azi, acel schelet de interior, era o improvizaţie. 

Pe urmă am primit maşină de la club, am început să fac modificări. Am început să fac taximetrie în Iaşi în loc să mă duc la şcoală şi cu banii câştigaţi cumpăram piese, atât cât se puteau găsi la nivelul anilor 80", a mai declarat fostul pilot. 

Autorul articolului: Florin Răvdan | Categorie: Automobilism




logo icon Articole asemănătoare
logo icon Cele mai noi articole
logo icon Cele mai citite

DC Media Group Audience
pixel